11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • BU dersin sonunda öğrenciler, ekolojik ve bio-iklimsel tasarım anlayışının ve davranışlarını tanıyabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, toplumumuzdaki ekolojik anlayışın ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirebileceklerdir
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, iç mimari projeleri için ekolojik tasarım çözümleri önerebileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, bu alanda ilerde yapılabilecek olan araştırma imkanlarını tanımlayabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, ekolojik ve bio-iklimsel tasarım projesini değerlendirebileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve genel tekrar ve dersin amacı No preperation
2 Yeşil Binalar için çerçeve oluşturma Chiras (Bölüm 1) sayfa 11-50 Chiras (Part One) page 11-50
3 Yeşil Binalar için çerçeve oluşturma Chiras (Bölüm 1) sayfa 11-50 Chiras (Part One) page 11-50
4 Sağlıklı Ev ve Malzemeleri Chiras (Bölüm 2) sayfa 53-104 Chiras (Part Two) page 53-104
5 Holiday
6 Sağlıklı Ev ve Malzemeleri Chiras (Bölüm 2) sayfa 53-104 Chiras (Part Two) page 53-104
7 Arasınav 1 No preperation
8 a) Arasınav 1-tartışma b) Ödev ve bireysel araştırma konuları üzerine tartışma No preperation
9 Enerji-verimli Tasarım ve yapım ve erişilebilirlik Chiras (Bölüm 2) sayfa 105-143 Chiras (Part Two) page 105-143
10 Sürdürülebilir Sistemler Chiras (Bölüm 3) sayfa 193-257 Chiras (Part Three) page 193-257
11 Ecological and Sustainable Landscape Proposals Elaborating and researching on the individual research assignment Bireysel araştırma ödevi teslimi için araştırma
12 Gelecek Kuşaklar Submission of the individual research assignment Bireysel Çalışma Teslimi
13 Arasınav 2 Hazırlık Yok
14 a)Arasınav 2-tartışma b)Ödev ve grup final araştırması üzerine tartışma Hazırlık Yok
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller “The New Ecological Home, A Complete Guide to Green Building Options” by Daniel D. Chiras, Chelesa Green publishing Company, 2004“Green from the Ground up, Sustainable, Healty, and EnergyEfficient Home Construction” by David Johnston & Scott Gibson, The Taunton Press, 2008The Green Imperative: Natural Design for the Real World by Victor Papanek, Publisher: Thames & Hudson (October 1, 1995)Farklı internet kaynakları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
11
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
12
Final Sınavı
1
12
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek;
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek;
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010